Webshop klanten en hun uitpak ervaring

Stefan Dijkstra

Dagelijks gaan enorm veel e-commerce bestellingen richting klanten. Bedrijven zoals G-Star, Coolblue en Bol.com hebben de ervaring van magazijn naar klant geoptimaliseerd. Jij als webshop eigenaar kan dat ook… en het begint met de doosjes!

Het probleem

Pakketjes die niet te herkennen zijn, of amper verpakt zijn maar wel met veel tape.
De beleving van de klant gaat verder dan het hebben van een mooie en functionele webshop.
In deze blogpost vertel ik meer over the unboxing experience, oftewel de uitpak ervaring.

Voorbeeld

Situatie: Webshop A verstuurt een pakket en ik als klant maak het pakket een dag later open.
Het eerste wat ik zie is de factuur. Huh? Ik heb mijn factuur al digitaal ontvangen en heb ook al betaald.
Het uitpakken is een speciaal moment. Zoek de verschillen:

Goed
slecht

Huisstijl overal doorvoeren

Deze tip is heel duidelijk: zorg ervoor dat je huisstijl overal herkenbaar terugkomt.
Je huisstijl kleuren en logo zijn een belangrijk onderdeel voor bijvoorbeeld:

– De e-mails met informatie over de bestelling.
– Pakketten die van je bedrijf zelf afkomstig zijn. Zorg ervoor dat de doos herkenbaar is, de inhoud netjes verpakt is en het uitpakken een feestje wordt.

Tone of voice

De manier van aanspreken, je spreekt klanten soms telefonisch na een webshop order maar de meeste communicatie gaat via e-mail en het pakketje dat ze krijgen. Zorg voor dezelfde manier van aanspreken in alle communicatie-uitingen.

Hoe kom ik aan een eigen verpakking?

Geef de klant iets extra’s en vanaf het begin tot eind een goede ervaring.
Wij adviseren graag en gaan met je om tafel om te kijken hoe de uitpak ervaring verbeterd kan worden.

Terug naar blog
★★★★☆
4 5 1
SD Webdesign is een jong en dynamisch bureau met oog voor details en telkens 24/7 paraat om een goede service te bieden.
★★★★☆
4 5 1
Met SD Webdesign valt alles te regelen.