Kassa- en voorraadbeheer in één overzichtelijke applicatie

Stefan Dijkstra

Ergernis nummer één na het plaatsen van een online bestelling: ‘Sorry, het product dat u koos, is helaas niet meer op voorraad’. “Dit komt doordat voorraden vaak niet synchroon lopen en omdat de webshop niet gekoppeld is met de kassa in de winkel,” verklaart Stefan Dijkstra (25 jaar) van SD Webdesign.

“Met dat praktijkprobleem zijn wij aan de slag gegaan. We bouwen jaarlijks vele webshops voor onze klanten en streven daarin naar perfectie op maat. Ook voor dit probleem vonden we een oplossing. We creëerden een slimme combinatie van kassa en voorraadbeheer in één applicatie waarmee je meerdere ergernissen oplost. Als de winkelier nu een product toevoegt in de webshop, is het daarna ook te scannen in de kassa. Bestelt iemand iets in de webshop of fysiek in de winkel, dan wordt de voorraad automatisch bijgewerkt. De winkelier hoeft geen handmatige correcties meer uit te voeren in verschillende systemen, zodat de winkelier zich kan focussen op zijn klanten.”

Samenwerking winkel- en webshop
“Kijk”, zegt Stefan enthousiast. “Het werkt super eenvoudig. Het kassasysteem Easy Checkout ziet er eenvoudig uit en iedereen kan er direct mee aan de slag. Het systeem staat in de cloud, zodat de eigenaar van het wachtwoord, de applicatie kan openen waar hij maar wil. Zo houd je overzicht op je tablet, laptop of computer.”

De applicatie is ideaal voor (startende) speciaalzaken, maar kan ook toegevoegd worden aan bestaande webshops en winkelvoorraadsystemen. Volgens Dijkstra is de applicatie beschikbaar tegen een gunstig maandbedrag of een eenmalige aanschaf.

Easy Checkout
Tijd om af te studeren of een vervolgopleiding te kiezen, had de jonge ondernemer drie jaar geleden nauwelijks. Tijdens het succesvol afronden van de opleiding Media en Vormgeving, besloot Stefan om voor zichzelf te beginnen. Iets waarmee hij parttime op z’n 16de al was begonnen.

Met een vakkundig team zet SD Webdesign dit jaar ook Easy Checkout als zelfstandige onderneming in de markt. “Hoe wij aan onze klanten komen? Puur op basis van mond tot mond reclame. De kwaliteit van onze systemen en de servicegerichte werkwijze spreken zich vanzelf door. Iets waar we blij mee zijn natuurlijk.” Wij laten graag nog veel meer winkeliers kennis maken met Easy Checkout. Qua mentaliteit en cultuur zit het bij deze jonge bedrijven onder leiding van Stefan wel goed. “We hebben samen plezier, werken hard en blijven ons ontwikkelen in technologie, designs, webshops en webapplicaties.”

Terug naar blog
★★★★☆
4 5 1
Sinds een jaar of 15 ben ik met een webwinkel aanwezig en boek daarmee een substantieel deel van mijn omzet. Het oude webwinkelplatform voldeed niet meer aan mijn behoeften en wensen en daarom heb ik bij een aantal web-bureaus offerte gevraagd voor het ontwerpen en bouwen van een nieuw systeem op het PrestaShop platform. SD Webdesign sprong er daarbij direct uit: heldere taal en een realistische maar scherpe prijs. Over de kwaliteit van het ontwerp-proces en de technische uitvoering ben ik zeer te spreken. Ook het overzetten van alle artikelen en omschrijvingen van de oude naar de nieuwe webshop verliep vlekkeloos. Bij het maken van keuzes en het oplossen van problemen tijdens het proces werd op een prettige maar zakelijke manier meegedacht. Nu de webwinkel sinds kort online staat en de eerste bestellingen binnenrollen, heb ik sterk het gevoel dat ik gekregen heb wat ik wilde en ook dat de zorg voor het onderhoud bij SD Webdesign in goede handen is. Bovendien is de winkel vanaf het moment van opdracht in een sneltreinvaart gebouwd en opgeleverd.
★★★★★
5 5 1
De nieuwe site is echt een pareltje in designinspiratie voor de zakelijke markt. De site is ontworpen door Yellow Agency en gebouwd door SD Webdesign.